- Sīkdatnes, kas nodrošina Jūsu pieprasīto pakalpojumu darbību.
- Sīkdatnes, kas NIC sniedz informāciju par interneta vietnes www.nic.lv apmeklējumu un kuru izmantošanai ir nepieciešama Jūsu piekrišana.
Kad uzņēmumam tiek apturēta saimnieciskā darbība, tāpat kā banku konti un sadarbības līgumi, arī domēna vārds tiek iesaldēts. Tiek iesaldēti domēna vārda tehniskie ieraksti un lietotājs, proti, Jūs nevarat pārcelt e-pastus vai tīmekļa vietni uz citiem serveriem, kā arī nodot to lietošanā vai pārdot citai personai. Lasi un noskaidro - ko darīt ar domēna vārdu, ja apturēta saimnieciskā darbība, un kā tā darbību atjaunot, kad uzņēmuma saimnieciskā darbība atjaunota? ...
Starptautisks domēna vārds jeb IDN ir domēna vārds, kurā izmantota vismaz viena ne latīņu alfabēta, piemēram, arābu, ķīniešu, kirilicas, ivrita, rakstzīme vai arī latīņu alfabēta burts ar diakritisku zīmi vai ligatūru, kā piemēram, latviešu vai franču valodās. ...
Domēna vārda nolaupīšana (*domain name hijacking*) ir prettiesiska domēna vārda kontroles pārņemšana no tā likumīgā lietotāja. Tā var radīt kaitējumu ne tikai lietotājam un mājas lapas īpašniekam, bet arī tā klientiem, biznesa partneriem, kā arī incidentā iesaistītām trešajām personām vai pakalpojuma sniedzējiem. ...
Kibernoziedznieki nekad nav kavējušies iesaistīt domēnu vārdus savās negodīgajās darbībās. Pirms dažiem gadiem jau rakstījām par domēnu vārdiem “slikto zēnu rokās” un ar vienu rakstu nemaz nepietika – bija jāraksta vēl divi turpinājumi. Arī cīnītāji par interneta drošību nesnauž un attīsta dažādus līdzekļus, lai pasargātu interneta lietotājus. Nedaudz par to, kā pašreiz seko šī veida noziegumiem globālā mērogā un kāds ir stāvoklis ar to globālo izplatību, pastāstīsim šajā rakstā. ...
2015.gada sākumā tika publicēts raksts par jauno domēnu ienākšanas tempiem Baltijas valstīs. Šāds pētījums tika turpināts 2017. gada sākumā ar rakstu par toreizējām tirgus tendencēm. Tagad ir atkal pienācis laiks novērtēt situāciju. ...
Vispārējā augstākā līmeņa domēnu reģistra uzturētājs *(registry)* ir galvenais spēlētājs jauno gTLD tirgū. Tieši viņu veiksme un prasme piesaistīt interneta lietotājus nosaka jaunā domēna uzplaukumu vai neveiksmes. Šo rakstu sēriju vēlamies noslēgt ar rakstu par problēmām, ar kurām saskaras jauno gTLD reģistru uzturētāji, cenšoties iekarot tirgu. ...
Katra nopietna kompānija labi zina, ka tai ir jābūt labi pārstāvētai virtuālajā pasaulē, kur uzturas lielākā daļa no kompāniju klientiem. Pirmais darbs ir reģistrēt savu domēna vārdu, zem kura izvietot mājas lapu un korporatīvo e-pasta adresi. Lielākai daļai uzņēmumu ar to pilnībā pietiek. Tomēr daži tēmē augstāk, proti, uz savu augstākā līmeņa domēnu. Bet ko īpašu dos savs augstākā līmeņa domēns? Vai nepietiktu ar domēnu, kas reģistrēts populārākajā augstākā līmeņa domēnā .com, vai arī kādā citā no vecajiem vai jaunajiem gTLD, vai vēl labāk savas mītnes zemes ccTLD? Ja nu tomēr šādu domēnu iegādājas, vai atmaksāsies dažu miljonu tēriņš augstākā līmeņa domēna iegūšanai un uzturēšanai? ...
Visvienkāršāk jauno gTLD popularitāti ir vērtēt pēc katrā jaunajā domēnā reģistrēto domēna vārdu skaita. 2017. gada pirmā ceturkšņa dati rāda, ka jaunajos gTLD bija reģistrēti 25,4 miljoni otrā līmeņa domēna vārdu, kas veido 7,7% no visiem reģistrētajiem vārdiem... ...
Interneta pārvaldības organizācija ICANN 2013. gada beigās uzsāka vienu no lielākajiem pasākumiem pēc interneta rašanās – jauno vispārējo augstākā līmeņa domēnu (gTLD) ieviešanu, papildinot jau pierasto .com, .org, .edu u.c. saimi. ICANN mērķis bija dot spēcīgu impulsu interneta attīstībai pasaulē, tā vēl plašākai pielietošanai dažādās dzīves jomās. Materiālu pārdomām, cik lielā mērā tas ir izdevies, kas vēl jādara un ko vēl var darīt, centīsies dot šī rakstu sērija. ...