- Sīkdatnes, kas nodrošina Jūsu pieprasīto pakalpojumu darbību.
- Sīkdatnes, kas NIC sniedz informāciju par interneta vietnes www.nic.lv apmeklējumu un kuru izmantošanai ir nepieciešama Jūsu piekrišana.
Domēna vārds ir uzņēmuma, iestādes, pakalpojuma, projekta, personas vai zīmola vizītkarte digitālajā pasaulē, kas nosaka tā klātbūtni virtuālajā vidē. Tas ne tikai identificē Jūsu mājaslapu vai e-pastu, bet arī kļūst par unikālu atpazīstamības zīmi.
Mūsdienās vairāk nekā 60% (CSP, 31.10.2023.*) Latvijas uzņēmumu, iestāžu ir izveidota sava mājaslapa, kas kalpo kā to digitālā vizītkarte, kur apmeklētājiem smelties informāciju, vai kā virtuālā telpa, kur iepirkties vai sazināties.
Vietnes ir visdažādākās: korporatīvās, e-komercijas, sniegto pakalpojumu, personīgo portfolio, izglītojošas, labdarības, kampaņu, mediju utt. Taču vienmēr ir jautājums, kā šo vietni popularizēt, lai piesaistītu arvien lielāku auditoriju?
Atbilstoši industrijas tendencēm, auditorijas uzvedībai un ikdienas paradumiem, tiek piemeklēti un visbiežāk arī apvienoti dažādi komunikācijas kanāli. Un viens no veidiem ir vides reklāma, piemēram, plakāti, skatlogi, ekrāni, ēku fasādes, automašīnas, vides objekti.
Vides reklāma ir spēcīgs līdzeklis, kas piesaista plašas auditorijas uzmanību.
Vides reklāma noder ne tikai uzņēmumiem, kuru uzņēmējdarbības pamatā ir mājaslapa, bet arī tā piedāvā plašas iespējas radošai un neierastai reklāmai, izmantojot visdažādākos vizuālos elementus.
Esam apkopojuši vairākus svarīgus faktorus, kuri palīdzēs saprast vides reklāmas priekšrocības:
Vides reklāma sasniedz lielu auditoriju, jo tā ir redzama publiskās vietās, kur cilvēki pārvietojas ikdienā, piemēram, pilsētu centrā, sabiedriskajā transportā, pieturas vietās vai dzīvojamajos rajonos. Tas palīdz palielināt potenciālo auditoriju, kas uzzina par mājaslapas nosaukumu un uzņēmumu, kuri vēlas paplašināt klientu loku.
Domēna vārds, kas ir integrēts vides reklāmā, var stiprināt to, ka zīmolu ir vieglāk iegaumēt. Cilvēki, kuri regulāri sastop mājaslapas nosaukumu vides reklāmās, var vieglāk atcerēties publicēto zīmolu vai uzņēmumu, jo tas kļūst par daļu no viņu ikdienas vides.
Ievietojot domēna vārdu vides reklāmā, tas var kalpot kā tieša saikne uz tiešsaistes resursiem. Cilvēki var viegli apmeklēt attiecīgo tīmekļa vietni, lai iegūtu papildu informāciju par piedāvājumiem, produktiem vai pakalpojumiem.
Reklamējot domēna vārdu ārpus tiešsaistes vides, uzņēmums var radīt fizisku klātbūtni. Tas var būt efektīvs veids, kā piesaistīt uzmanību tiem cilvēkiem, kuri nav aktīvi tiešsaistes lietotāji.
Ja domēna vārds ir saistīts ar noteiktu reģionu vai jomu, izvietojot vides reklāmu konkrētā vietā, var sasniegt precīzi mērķētu auditoriju.
Domēna vārds vides reklāmā var iedrošināt cilvēkus veikt konkrētas darbības tiešsaistē, piemēram, veikt pirkumu vai pasūtījumu kādā e-veikalā, piedalīties akcijā vai reģistrēties kādam pakalpojumam.
Domēna vārds vides reklāmā var tikt izmantots arī kā atbalsts konkrētiem pasākumiem, piedāvājumiem vai kampaņām, piemēram, saite uz pasākuma norises programmu vai loģistikas informāciju, kas pieejama tikai mājaslapā, pieeja publicētiem kampaņas papildmateriāliem (video, instrukcijas, teorētiskais skaidrojums).
Vides reklāmas var būt arī interaktīvas, ļaujot cilvēkiem ātri piekļūt informācijai, izmantojot skenerus mobilajās ierīcēs vai meklēšanas lietotnes.
Vides reklāma var būt papildinājums tiešsaistes reklāmai, veidojot kumulatīvu efektu un pastiprinot redzamību dažādos kanālos.
Vide ļauj izmantot dažādus oriģinālus, radošus un inovatīvus vides reklāmas veidus, kā, piemēram, siena ķīpas ražas novākšanas laikā, kanalizācijas aku vāki. Interesantas un neierastas reklāmas var ietekmēt cilvēku atmiņu un radīt ilgstošu iespaidu.
Pirms iekļaut mājaslapas nosaukumu vides reklāmā, ir svarīgi rūpīgi izvēlēties kopumā reklāmas vietu un saturu, lai nodrošinātu, ka arī domēna vārds (mājaslapas nosaukums) ir viegli redzams un saprotams.
Rūpīgi izvēlēta vieta un pārdomāts informatīvais saturs var palīdzēt maksimāli izmantot vides reklāmas potenciālu un sasniegt konkrētos reklāmas mērķus.
Transportlīdzekļu virsbūves (piemēram, darba automašīnas, speciālā tehnika): izmantojot spēkratu virsbūves kā reklāmas līdzekli, tiek nodrošināta mobilitāte un redzamība domēna vārdam, piesaistot autovadītāju vai citu ceļu satiksmes dalībnieku uzmanību.
Skatlogi un izkārtnes: rada papildus redzamību un iespēju piesaistīt potenciālos klientus, kā arī veicina atmiņā paliekošu iespaidu ikdienas garāmgājējiem.
Digitālie reklāmas stendi un ekrāni: piesaistīs uzmanību, izvietojot domēna vārdus vai mājaslapas nosaukumus publiskajās vietās, piemēram, iepirkšanās centros, ceļa malās vai sabiedriskajos transporta līdzekļos.
Ēku fasādes: Piesaista uzmanību ikdienas dzīves vietās. Ja domēna vārds ir saistīts ar uzņēmumu, produktu vai pakalpojumu, tas var izcelt uzņēmuma klātbūtni un piedāvājumus. Savukārt, ja mājā dzīvo indivīds ar personīgu zīmolu vai tiešsaistes klātbūtni (piemēram, blogeri, mākslinieki vai uzņēmēju), domēna vārda izvietošana var palīdzēt veidot personīgo zīmolu un saikni ar saviem sekotājiem vai klientiem.
Katrs no šiem veidiem piedāvā savas priekšrocības un var būt piemērots atkarībā no konkrētās mērķauditorijas un reklāmas mērķiem.
Izvēloties dažādus kanālus un vietu reklāmai, aicinām neaizmirst, ka domēna vārdu (mājaslapas nosaukumu) var noteikti ievietot arī vides reklāmā, lai panāktu plašāku redzamību un veicinātu ne tikai uzņēmuma, zīmola, produkta, projekta vai pakalpojuma, bet arī mājaslapas atpazīstamību.
Ja vēlaties reģistrēt domēna vārdu, bet nezināt kā? Lūk, pamācība: Kā reģistrēt domēna vārdu
*Centrālās statistikas pārvalde, 31.10.2023., https://stat.gov.lv/lv/statistikas-temas/informacijas-tehn/interneta-lietosana/tabulas/dlu010-datoru-interneta-un?themeCode=DL