Kā pieslēgt .lv domēna vārdam automātisko maksājumu?

Kā pieslēgt .lv domēna vārdam automātisko maksājumu?

Domēna vārda automātiskais maksājums ir pakalpojums, kas ļauj domēna vārda lietotājam (turētājam) aktivizēt regulāru rēķinu apmaksu par domēna vārda lietošanas tiesību pagarināšanu bez domēna vārda lietotāja manuālas iejaukšanās. Pakalpojums lietotājam nodrošina iespēju automātiski pagarināt domēna vārda lietošanas tiesības uz nākamo periodu, lai nejaušības vai kāda cita iemesla dēļ regulārā rēķina apmaksa nepaslīd garām.

KĀPĒC DOMĒNA VĀRDA AUTOMĀTISKAIS MAKSĀJUMS IR SVARĪGS?

  1. Nepārtraukta klātbūtne tiešsaistē: Domēna vārds ir kā vizītkarte digitālajā pasaulē – tas ved uz Jūsu mājaslapu, e-pastu un citiem digitālajiem resursiem. Neaktīvs vai nozaudēts domēna vārds var radīt lielas problēmas, kā, piemēram, mājaslapas nepieejamību un zaudētus klientus. Automātiskais maksājums samazina risku zaudēt domēna vārdu, ja maksājuma termiņš tiek aizmirsts.
  2. Laika ekonomija: Nav nepieciešams katru gadu atcerēties un manuāli veikt domēna vārda lietošanas tiesību pagarināšanu. Tas īpaši noder, ja ir vairāki domēna vārdi, par kuriem jārūpējas.
  3. Aizsardzība pret domēna vārda “nolaupīšanu”: Ja domēna vārda lietošanas tiesības netiek atjaunotas, tas kļūst brīvi pieejams jaunām reģistrācijām. Automātiskais maksājums novērš šo risku, saglabājot domēna vārda lietošanas tiesības nemainīgas.
  4. Maksājuma plānošana: Iespēja aktivizēt regulārus maksājumus palīdz plānot ikgadējos izdevumus, kas var būt būtiski uzņēmumiem ar ierobežotu budžetu vai fiziskām personām.

KO ŅEMT VĒRĀ, IZMANTOJOT AUTOMĀTISKO MAKSĀJUMU?

Lai gan automātiskais maksājums ir izdevīgs, ir ieteicams regulāri pārskatīt savu maksājumu un tiem piesaistīto norēķinu karšu informāciju, piemēram, to derīguma termiņu. Tāpat vienmēr ir labi uzstādīt brīdinājumu savā kalendārā par plānotajiem rēķiniem un to apmaksas termiņu beigām, kas ne tikai atgādinās par iespējamiem veicamajiem maksājumiem, bet arī ļaus sekot līdz izdevumiem un plānot tos.

NIC šo pakalpojumu sniedz bez papildu maksas. Izmaksas, kas saistītas ar klienta izvēlētās norēķinu bankas pakalpojumiem, ir atbilstošas konkrētās norēķinu bankas cenrādim.

AUTOMĀTISKĀ MAKSĀJUMA PIESLĒGŠANA .LV DOMĒNA VĀRDIEM

Domēna vārdu automātisko maksājumu var pieslēgt katram domēna vārdam atsevišķi un tikai NIC Klientu tiešsaistes sistēmā, esot savā profilā:
- fiziskas personas gadījumā tikai attiecīgā domēna vārda lietotājs;
- juridiskas personas gadījumā domēna vārdam piesaistītā administratīvā kontaktpersona.

  1. NIC Klientu tiešsaistes sistēmā, dodieties uz “Automātiskie maksājumi” un izvēlieties “Manas kartes”:

  2. Lai piesaistītu automātisko maksājumu, vispirms jāpiesaista norēķinu karte, tāpēc izvēlieties “Pievienot karti”:

  3. Tālāk atveras jauna cilne, kurā jāievada savas kartes dati – kartes numurs, vārds un uzvārds, kartes derīguma termiņš un CVC jeb drošības kods, kas ir norādīts uz kartes un sastāv no trīs cipariem. Kad visi dati ir ievadīti, spiediet “Saglabāt karti”:

  4. Tālāk atveras Jūsu bankas vietne, kura informē par to, ka uz ierīci, pie kuras ir pieslēgta lietotne “SMART-ID”, ir jāidentificē sevi, ievadot PIN kodu. (Iespējams, Jūs varat sevi identificēt, izmantojot bankas lietotni. Tas ir atkarīgs no bankas pakalpojumu sniedzēja.)

  5. Tad Jūs tiekat novirzīts atpakaļ uz NIC Klientu tiešsaistes sistēmu - Jūsu profilu, kurā ir norādīta informācija par tikko piesaistīto bankas karti. Šeit Jūs var veikt šādas darbības:

    PIEŠĶIRT NOKLUSĒJUMA KARTES STATUSU: tas ļaus Jums automātiski nomaināt piesaistīto norēķinu karti visiem tiem domēna vārdiem, kuriem iepriekš ir bijusi piesaistīta norēķinu karte ar noklusējuma kartes statusu. (Piemēram, Jūsu pārvaldībā ir 10 domēna vārdi, un to automātiskajam maksājumam ir piesaistīta kāda norēķinu karte ar noklusējuma statusu. Beidzoties šīs kartes derīguma termiņam, Jūs varat tikai pievienot jaunu norēķinu karti un piešķirt tai noklusējuma statusu. Jums nav jāmaina norēķinu karte katram domēna vārdam atsevišķi.)

    MAINĪT KARTES NOSAUKUMU: tas ļauj ērti atšķirt, kuru no savām kartēm izmantojat. (Piemēram, vienam domēna vārdam piesaistāt algas karti, pārējiem - interneta pirkumiem veidoto karti.)

    DZĒST KARTI: dzēšot maksājumu karti, nebūs iespējams veikt automātisko maksājumu ne par vienu citu tai piesaistītu domēna vārdu.

  6. Tālāk izvēlieties “Automātiskā rēķinu apmaksa”:

  7. Pie “Piesaistītā karte (derīga līdz)” nospiediet “Izvēlēties” un izvēlieties to karti (ja piesaistītas vairākas kartes), kuru Jūs vēlaties izmantot, maksājot par konkrēto domēna vārdu:

  8. Kad tas izdarīts, pie “Automātiskais maksājums” parādīsies datums, kad tiks veikts pirmais automātiskais maksājums:

Apsveicam! Automātiskais maksājums ir pieslēgts!

Papildu informācijai

Pirmais automātiskā maksājuma mēģinājums tiek veikts 7 (septiņas) dienas pirms domēna vārda atkārtotā rēķina apmaksas datuma.

  1. Ja maksājums būs veiksmīgs, Jūs saņemsiet ziņu e-pastā, ka maksājums ir izdevies:

  2. Ja maksājums neizdodas:

  • Maksājuma mēģinājums tiek atkārtots katru dienu līdz rēķina apmaksas termiņa beigām. Par visiem veiktajiem mēģinājumiem domēna vārda lietotājs (jur.pers. gadījumā administratīvā kontaktpersona) saņems ziņu e-pastā, kur būs norādīts, vai veiktais maksājums ir izdevies vai nē, un būs pieejama saite, lai veiktu maksājumu manuāli.

Pēc rēķina apmaksas datuma iestāšanās, ja neizdevās automātiskais maksājums, rēķinu var apmaksāt tikai ierastajā kārtībā: ar bankas pārskaitījumu internetbankā, bankas filiālē vai NIC Klientu tiešsaistes sistēmā ar tur pieejamajām maksāšanas iespējām.

  • Pēc apmaksas perioda beigām tiek sūtīts e-pasta atgādinājums, ka nav saņemta apmaksa, un 7 (septiņas) dienas pēc atgādinājuma domēna vārda tehniskie ieraksti tiek atslēgti, proti, nestrādā ne mājaslapa, ne epasts. Domēna vārda lietotājam ir 30 (trīsdesmit) dienas, lai veiktu apmaksu un domēna vārds atkal darbotos.

Ja rodas neskaidrības, sazinieties ar mums, rakstot uz dns@nic.lv vai zvanot +371 67085858. Priecāsimies Jums palīdzēt!